fiimdi efendim pek flirin bir bisiklet olmakla beraber bu DAHON Speed P8, katlan›r bir 'flehir' bisikleti. 12.6 kg oldu€u için, s›rt çantas›n›n yan›nda leptop gibi tafl›nacak bir alet de€il. Katlan›yor dediysek de o kadar küçülmüyor, kendi bavulu var ve ona s›€›yor. Bavul dedi€im omuzda tafl›mal›k, ben diyeyim 50x30x30cm sen diyeyin 51x30x30.5cm büyükçene bir çanta. Hadi bunlar detay diyelin.
Ben ki DAHON Speed P8'den 'psiüuuu' diye yerlere çal›nm›fl bir insan olarak, defactolarn› az biraz gördüm. fiimdi
1- Lastiklerinin küçük ve de lastik dokusunun (Big Apple) düzcene olmas›, yerdeki herhangi bir pürüz, tafl, kum ve sairede bisikletin tökezlemeye e€ilim göstermesine neden oluyor; yani gerçekten ancak 'sokaklar›nda pürüzü olm›yan Avrupa kentleri' için yap›lm›fl, öyle toprakl› park yolundan ya da ›slak tafllar›n üzerinden gitmek için de€il. ‹flte tam da o yollarda topuklu ayakkab›yla yürümek gibi oluyor. Messala ben daha dün, ben diyeyim 3cm, sen de 3,5cm çap›nda bir tafl›n üzerinden geçerken hissettim bu eğilimi. (Düşmek istedi belli ki!)
Düflüflüm ise, epey ya€murlu bir havada belli bir h›zda kapt›rm›fl giderken ve dahi akl›mdan 'Ulan ben bu düz yollar› ne özliicem ‹stanbul'da. Zor olacak bunu ‹stanbul sokaklar›nda kullanmak' diye geçirirken kald›r›ma ç›kmaya çal›flma esnas›nda meydana geldi. Hatamsa, bisikletlerin ç›kmas› için s›f›ra yak›n bir seviyeye indirilmifl kald›r›m kenar›ndan de€il de, az biraz daha yüksek olan k›sm›ndan (ben desem 3,5cm sen de desen 4cm, ne olur ki?) hem de yan yan ç›kmaya çal›flmam idi. Ya€murla kayganlaflan lastiklerim ve de yol bir anda 'c›c›c›c›c›' diye bir sesle beni yere çalmak suretiyle 180 derece kadar yerde sürüklendim (o esnada bir de nas›l becerdiysem, kolumu kald›r›p kendime yumruk vurdum). Yani kald›r›mlara ç›karken, kald›r›ma direkt burundan girmek gerekiyor. Demem o ki hassas bir pabuç bu DAHON Speed P8.
2- Sele k›sm›s›nda süspansiyon olmad›€›ndan, gene ‹stanbul gibi bir flehir için çok uygun de€il kan›mca çünkü her küçük ya da büyük çukur ya da tümsekte insan›n götüne götüne giriyor o caan›m biyolojik ve de ola€an üstü rahat sele. Gerçi bu çok da problem de€il çünkü al›fl›l›n›yor.
3- DAHON Speed P8'i kitlerken de neresinden kitledi€ine dikkat etmek gerek çünkü strüktürü normal bisikletten farkl› ve baz› yerlerine takt›€›n zaman sen kitledim san›yorsun ama asl›nda bir parmak hareketiyle pl›nk diye ç›kabiliyor kilit. (Ben bu konuda ayr›ca sala€›m o baflka. Çok orijinal, hem çok güvenli ve ayn› zamanda pratik ve kimsenin düflünmedi€i yöntemler buldu€umu sanarak kitledi€im yer, mesela iflte ben dersem 70cm sen diyeceksin 66cm uzunlu€unda bir direk oluyor ve dolay›s›yla isteyen, elinlen tutup kald›rd›€› gibi bisikleti direkten çıkararak al›p gidiyor. (yok benimki öyle çal›nmad› hay›r, salak m›y›m ben?...?
Benimki gayet kilitliydi,söz konusu kişi neredeyse anahtarla falan açtığı kilidi de açık bir biçimde olay mahallinde bırakmak suretiyle götürdümüş benim çocuğu. İşte bu yüzden artık evde besliyorum bu DAHON Speed P8'i)
Afiyetle.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
merhaba;
bisikletini hala kullanıyor musun. eğer kullanıyorsan , eksi ve artılarından ilk üç nelerdir .
sevgilerimle.
Post a Comment