Friday 31 October 2008

Charming Hostess ve Sleepytime Gorilla Museum

Charming Hostess yeni keşfettiğim bir grup. Garip..
Aslında ben bulmadım, bana keşfeden biri verdi, hatta ona defalarca teşekkür de ettim bu paylaşım içün. Bir çok grubun üyesi olan üç tane hatun. Deneysel, Balkan, Çingene, Kuzey Afrika, Yahudi müziği yapıyorlar dolayısıyla sınıflandırmak anlamsız. Bu kadınlar aynı zamanda üniversitelerde master sınıflarında ders de veriyorlar ve birçok da workshop ve projelerle uğraşıyorlar. Belli ki klasik caz ve etnik müzikleri araştırıp çalışmışlar sesleri ve ifadeleri çok sağlam. Web siteleri:

http://charminghostess.us/index.html

web sitelerindeki Juke Box'tan dinleniyor birçok şarkıları.

Bir zamanalr bu kadınlardan biri olan bir tanesi (yeah cümleye gel)Sleepytime Gorilla Museum diye Avant-progressive rock, Experimental rock, Avant-garde metal diye tanımlanan, temeli -kendi dediklerne göre- modern klasik müziğe dayanan bir rock müziği yapıyorlar. Kendilerni de 'Rock Against Rock pioneers' olarak tanımlıyorlar, her yerde geçen bir cümle bu. Bazen ilginç bazen değiller ve Of Natural History albümü en ilginci kanımca..Herkes kendince çekidouvt etmeli elbette...
Ben ama bu arada kendilerinde yoğun bir King Crimson etkisi* ve tadı duydum! Evet bunu duyduğum zamanlarda hoşuma gidiyor olabilir!Ayrıca vokalde de David Bowie ve Elvis Costello duyuyorum evet duyuyorum!




1- Sleepytime Gorilla Museum
2- Charming Hostess


*Nitekim bu zaten bell'olan ve her yanda yazan birşeymiş, hatta Godspeed You Black Emperor da geçiyor SGM'nin geçtiği paragraflarda..

No comments: